Меню

Напиши сравнительную степень прилагательных в нужной строчке



Степени cравнения английских прилагательных. Упражнения

Предлагаю вам подборку упражнений на степени сравнения прилагательных. При возникновении сложностей, проконсультируйтесь со справочным материалом Degrees of Comparison.

Упражнение 1. Напишите сравнительную и превосходную степень для следующих прилагательных:

Упражнение 2. Вставьте подходящее прилагательное в нужной степени.

  1. A train is ___________ than a bus.
  2. This text is the ___________ of all.
  3. I was ill last week but today I am________
  4. Park Street is _______ than Market Street.
  5. This jacket is small for me. Show me a ________ one.
  6. What is the __________ thing in life?
  7. A crocodile is _________ than a water snake.
  8. Helen is the ________ girl in our class.

Упражнение 3. Упражнение Раскройте скобки, поставив предложенное прилагательное в нужной степени.

  1. Jill’s a far________ (intelligent) person than my brother.
  2. Kate was the_________ (practical) of the family.
  3. Greg felt __________ (bad) yesterday than the day before.
  4. This wine is the ____________ (good) I’ve ever tasted.
  5. Jack was the________ (tall) of the two.
  6. Jack is the__________ (clever) of the three brothers.
  7. If you need any ___________ (far) information, please contact our head office.
  8. The sinking of Titanic is one of _____________ (famous) shipwreck stories of all time.
  9. Please, send the books back without_________ (far) delay.
  10. The deposits of oil in Russia are by far the __________ (rich) in the world.
  11. Could you come a bit _______ (early) tomorrow?
  12. I like this song _________ (well) than the previous one.
  13. Which of these two performances did you enjoy ________ (much)?
  14. The fire was put out _________ (quickly) than we expected.

Упражнение 4. Вставьте more или less.

  1. People are______ intelligent than monkeys.
  2. Summer holidays are ____ splendid than winter holidays.
  3. Maths is _____ important than English.
  4. Books are ______ interesting than films.
  5. Writing in English is_____ difficult than speaking.
  6. Parents are_______ helpful than teachers.
  7. Reading is_______ useful than watching TV.
  8. Food is _____ expensive than clothes.

Упражнение 5. Сравните по образцу.

Maths is as difficult as English.

History and Russian, (difficult)

History is not so difficult as Russian.

  1. Weather in autumn and weather in summer. (pleasant)
  2. A bike and a motor-bike, (comfortable)
  3. A snake and a crocodile, (dangerous)
  4. Shoes and coats, (expensive)
  5. Holidays and week-ends, (wonderful)
  6. Ann and Nell, (beautiful)

Упражнение 6. Прочитайте предложения. Выберите один из предложенных вариантов ответа.

1. Mike found himself а _______ job somewhere out of town.

2. We prefer the Palm Beach though it is _______ from the center.

3. This detailed map is ________ the atlas.

a) more useful as

b) more useful like

c) more useful than

4. Safari parks are ________ places of all to keep animals.

5. This computer is ________ advanced than the old model.

6. They talked about ____________ developments in agriculture.

7. The situation is_____________ now and there isn’t an easy solution.

a) less more complicated

b) many more complicate

c) much more complicated

d) farther more complicated

8. People stay indoors during the _________ part of the day.

Упражнение 7. Подчеркните правильный вариант использования степени прилагательных old, near, far, late.

  1. Let’s take a later/latest train.
  2. Computers are one of the latest/last dis­coveries of the 20th century.
  3. Sorry I’m late — am I the last/latest ?
  4. That’s a further/farther reason to do it.
  5. This poem belongs to his latter /later works.
  6. Jane is 2 years older/elder than Jack.
  7. Jane is older/elder than Jack by two years.
  8. My older/elder brother is 5 years older/elder than me.
  9. Where is the nearest/nex t post office?
  10. The teacher told us about the latest/last elections in this country.
  11. The nearest/next house to ours is 2 miles away.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

6 Комментариев для «Степени cравнения английских прилагательных. Упражнения»

Источник

Упражнения по теме «Степени сравнения имен прилагательных в английском языке» 4 класс
тренажёр по английскому языку на тему

Скачать:

Вложение Размер
4_klass_stepeni_sravneniya_prilagatelnyh.docx 18.2 КБ

Предварительный просмотр:

Сравни предметы, поставив прилагательное, данное в скобках, в нужную степень сравнения.

1) New York is _________________ (big) than Washington.

2) Princess Feona is _________________________________(beautiful) than Shriek.

3) A cat is_________________________ (small) than a tiger.

4) Winnie-the-Pooh is ________________(fat) than Rabbit.

5) Nyzhin is _______________(small) than Kyiv.

6) An elephant is___________________ (big) than a dog.

7) Big Ben is _______________________________________ (famous) than any other clock in the world.

8) An ice-cream is _________________________ (tasty) than porrige.

9) It’s _______________ (hot) in August than in October.

10) A car is _____________________ (fast) than a bike.

11) Tower Bridge in London is_________________ (old) than Millenium Bridge in New castle.

2. Напиши 3 степени сравнения прилагательных:

3. Найди и исправь ошибки. Выпиши исправленное прилагательное:

Winter is snowyer than spring. — ________________________________________

She is the beautifullest girl in our class. — ______________________________

This house is the niceest . — _______________________________________________

Karabas is bader than Father Carlo. — ___________________________________

Dogs are clever than mice. — _____________________________________________

Откройте скобки, используя сравнительную степень прилагательных.

Пример: This cat is . than that cat. (big)

This cat is bigger than that cat.

1) This monkey is ________________ than that monkey. (funny)

2) This cat is _______________________________than that cat. (lazy)

3) This woman is ____________________ than that woman. (busy)

4) This book is ___________________________ than that book. (bad)

5) This pig is ________________________________ than that pig. (fat)

6) This tomato is ____________________ than that tomato. (small)

Открой скобки, используя превосходную степень прилагательных.

Пример: Jane is … girl in our class. (tall)

Jane is the tallest girl in our class.

1) This house is ______________________ house in our town. (big)

2) This classroom is _________________ classroom in my school. (large)

3) This book is _____________________ book in this library. (bad)

4) Peter is _____________________________ boy in her class. (short)

5) Ann is _______________________________ girl in their class. (lazy)

6) This film is ____________________________________________ (good)

Поставь предложения в отрицательную форму и запиши их.

  1. There is some oil. – There isn’t any oil .
  2. There are some sandwiches.

Заполни пропуски в предложениях.

  1. __________________________________________ is a famous clock in London.
  2. In _______________________________________ there is the zoo.
  3. _________________________________________________ is the most famous bridge in London. From it we can see the Tower of London.
  4. __________________________________________________ is the most wonderful classical church in Britain.
  5. ________________________________________ is one of the oldest royal churches.
  1. Пример: Sixty six – 66 . Eighty seven Hundred
  2. Thirty four
  3. Sixty five
  4. Seventy three
  5. Twenty nine
  6. Forty six
  7. Thirty two

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка направлен на введение и закрепление грамматического материала по теме «Степени сравнения прилагательных». Урок составлен по УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю.»Happy English.ru-5″. Д.

Основная цель урока — дать понятие о сравнительной степени имён прилагательных; актуализировать знания о морфологических признаках имен прилагательных. Урок проводится с применением презентации и карт.

Данный урок является уроком изучения нового материала, а именно грамматической темы «Степени сравнения имени прилагательного». Для объяснения нового материала используется вербально-графическая технол.

Цель: сопоставить способы образования и случаи употребления в речи степени сравнения имени прилагательного в русском и английском языках.Задачи:Образовательные:Систематизировать знания учащихся .

Контрольная работа по английскому языку (Кауфман, раздел 2) по темам«Степени сравнения имен прилагательных, абсолютная форма притяжательных местоимений, сравнение прилагательных с помощью союзов as…a.

Данные упражнения предназначены для отработки навыков образования степеней сравнения имени прилагательного в английском языке.

Имя прилагательное. Лексико-грамматические разряды имен прилагательных. Степени сравнения имен прилагательных. Правописание суффиксов и окончаний имен прилагательных.

Источник

Контрольная работа по английскому языку на тему «Степени сравнения прилагательных»

Контрольная работа по английскому языку по теме «Степени сравнения прилагательных»

Класс: 5 класс (11-12 лет)

Предмет: Английский язык

Тема: «Степени сравнения прилагательных»

1. Задание. Образуйте сравнительную и превосходную степени прилагательных.

2. Задание. Раскройте скобки, поставив прилагательное в сравнительную или превосходную степень.

1) Alice becomes … (small) after a drink in Wonderland.

2) Peter Pan is … (fast) than Wendy but Tinkle bell is the… (fast).

3) Crocodiles are … (long) than lizards.

4) This hamster is the … (pretty) in the world.

5) Jim is … (old) than Tim but Jill is the … (old) in our group.

3. Задание. Выберите правильный вариант ответа.

a) hotter b) hot c) hottest

2) Winter is usually … than autumn.

a) colder b) coldest c) colder

3)Alex is the … pupil in our school.

a) lazier b) laziest c) the laziest

4) This teddy bear is the… in the shop.

a) cutest b) cuter c) cutest

5) Boys are … than girls.

a) strong b) strongest c) stronger

4. Задание. Прочитайте описание и выберите несколько вариантов ответов, подходящих под описание.

1) These animals are longer than a butterfly:

a) Ant b) Crocodile c) Fly d) Snake e) Tortoise

2) These toys are the cutest for girls:

a) Teddy bear b) Toy soldier c) Doll d) Puppet e) Toy car

3) These animals are the heaviest in the world:

a) Whale b) Hippo c) Dog d) Fish e) Elephant

4) These school things are shorter than a pen:

a) Pencil b) Book c) School bag d) Rubber e) Sharpener

5) These animals are the fastest in the world:

a) Tiger b) Cheetah c) Mouse d) Tortoise e) Parrot

5. Задание. Поставьте слова и словосочетания в правильном порядке, чтобы получились предложения.

1) Rats / than / mice / bigger / are.

2) My mother / younger / than / my father/ is.

3) the / Pigs / dirtiest / are / animals / in the world.

4) are / Chicks / hens / smaller / than.

5) My doll / than yours / is / better.

Место для записи предложений.

1)

2)

3)

4)

5)

6. Задание. Пофантазируйте и дополните предложения одним словом.

1) My best friend is… .

2) … . is the cutest animal in the world.

3) … . is the cleverest pupil in our class.

4) … are tastier than… .

5) … is the tallest in my family.

7. Задание. Сравните 3 картинки, используя сравнительную и превосходную степени прилагательных.

Например , Tortoises / hares / cheetah (fast). – Hares are faster than tortoises but cheetahs are the fastest.

1) Kitty / Lizzy / Betty (tall).

Lizzy Betty Kitty

2) The house / the shop / the mountain (high).

3) Pam / Bob / John (strong).

4) The horse / the mouse / the cat (fluffy).

5) Sandwiches / pizza / burgers (tasty).

Предложенная контрольная работа направлена на проверку знаний учащихся 5 класса по английскому языку в рамках изучения грамматической темы «Степени сравнения односложных прилагательных». Ученики получают тесты в распечатанном виде, подписывают на обратной стороне и вписывают свои ответы в специально обозначенных местах в распечатке. На выполнение теста учащимся отводится 45 минут.

Данная контрольная работа состоит из 7 заданий разного типа сложности. В первом задании учащимся необходимо из предложенных прилагательных составить сравнительную и превосходную степени, как это показано в примере (Например, “big-bigger-the biggest” ) . Ответы вписывать напротив предложенных прилагательных. Во втором задании ученикам необходимо раскрыть скобки, поставив предложенные прилагательные в сравнительную или превосходную степень по смыслу. Ответы ученики должны вписать в пробелы в предложениях. Третье задание предполагает выбор 1 правильного варианта из предложенных прилагательных, который подходит по смыслу и написан без ошибки. Ученики должны обвести в кружок правильный вариант ответа. В четвертом задании обучающимся нужно прочитать предложения и в соответствии с предложенными утверждениями выбрать несколько подходящих вариантов ответа. Правильные варианты ответа необходимо обвести в кружок. Пятое задание направлено на составление предложений из предложенных слов и словосочетаний. В данном задании учащимся не нужно изменять формы слов, необходимо только поставить слова и словосочетания в правильном порядке, чтобы получились предложения, и записать полученные предложения на специально обозначенных в задании линиях. В шестом задании необходимо дополнить предложения одним словом, опираясь на личный опыт и фантазию учащихся. Ответы нужно вписывать в пробелы в утверждениях. В седьмом задании ученики должны сравнить 3 картинки между собой и построить предложения, используя сравнительную и превосходную степень прилагательных, как это показано в примере ( Например, Tortoises / hares / cheetah (fast). – Hares are faster than tortoises but cheetahs are the fastest ). Ответы необходимо записывать на специально предназначенных строчках перед картинками.

1. Задание. Образуйте сравнительную и превосходную степени прилагательных.

1) Small – smaller- the smallest

2) Cute – cuter – the cutest

3) Slow – slower – the slowest

4) Dirty – dirtier – the dirtiest

5) Fat – fatter – the fattest

2. Задание. Раскройте скобки, поставив прилагательное в сравнительную или превосходную степень.

1) Alice becomes smaller (small) after a drink in Wonderland.

2) Peter Pan is faster (fast) than Wendy but Tinkle bell is the fastest (fast).

3) Crocodiles are longer (long) than lizards.

4) This hamster is the prettiest (pretty) in the world.

5) Jim is older (old) than Tim but Jill is the oldest (old) in our group.

3. Задание. Выберите правильный вариант ответа.

a) hotter b) hot c) hottest

2) Winter is usually … than autumn.

a) colder b) coldest c) coldder

3) Alex is the … pupil in our school.

a) lazier b) laziest c) the laziest

4) This teddy bear is the… in the shop.

a) cuteest b) cuter c) cutest

5) Boys are … than girls.

a) strong b) strongest c) stronger

4. Задание. Прочитайте описание и выберите несколько вариантов ответов, подходящих под описание.

1) These animals are longer than a butterfly:

a) Ant b) Crocodile c) Fly d) Snake e) Tortoise

2) These toys are the cutest for girls:

a) Teddy bear b) Toy soldier c) Doll d) Puppet e) Toy car

3) These animals are the heaviest in the world:

a) Whale b) Hippo c) Dog d) Fish e) Elephant

4) These school things are shorter than a pen:

a) Pencil b) Book c) School bag d) Rubber e) Sharpener

5) These animals are the fastest in the world:

a) Tiger b) Cheetah c) Mouse d) Tortoise e) Parrot

5. Задание. Поставьте слова и словосочетания в правильном порядке, чтобы получились предложения.

1) Rats / than / mice / bigger / are.

2) My mother / younger / than / my father/ is.

3) the / Pigs / dirtiest / are / animals / in the world.

4) are / Chicks / hens / smaller / than.

5) My doll / than yours / is / better.

Место для записи предложений.

Rats are bigger than mice.

My mother is younger than my father.

Pigs are the dirtiest animals in the world.

Chicks are smaller than hens.

My doll is better than yours.

6. Задание. Пофантазируйте и дополните предложения одним словом. (В данном задании ответы могут быть разные)

My best friend is Mary.

A rabbit is the cutest animal in the world.

Alex is the cleverest pupil in our class.

Apples are tastier than bananas.

My father is the tallest in my family.

7. Задание. Сравните 3 картинки, используя сравнительную и превосходную степени прилагательных.

Например , Tortoises / hares / cheetah (fast). – Hares are faster than tortoises but cheetahs are the fastest.

1) Kitty / Lizzy / Betty (tall).

Kitty is taller than Lizzy but Betty is the tallest.

Lizzy Betty Kitty

2) The house / the shop / the mountain (high).

The house is higher than the shop but the mountain is the highest.

3) Pam / Bob / John (strong).

John is stronger than Pam but Bob is the strongest.

4) The horse / the mouse / the cat (fluffy).

The mouse is fluffier than the horse but the cat is the fluffiest.

5) Sandwiches / pizza / burgers (tasty).

Sandwiches are tastier than pizza but burgers are the tastiest.

Источник

Читайте также:  Особенности употребления прилагательных в английском языке